Van het Capitool naar de tandarts - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van DereyDC - WaarBenJij.nu Van het Capitool naar de tandarts - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van DereyDC - WaarBenJij.nu

Van het Capitool naar de tandarts

Door: Kiki

31 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Goooooooood morning America,

Hier weer een update van onze avonturen in de VS. Vooralsnog gaat het hier prima en bevalt het ons erg goed. We hebben veel leuke dingen kunnen doen in de laatste week vakantie.

Een van de hoogtepunten was onze avondpicknick in de Mall (niet de shopping mall maar die andere). In de namiddag hebben we de bus genomen naar het Capitool. Van daar uit kun je door het park (dat is dus de Mall) lopen richting het George Washington Memorial en uiteindelijk langs het water naar Abe Lincoln. Dit stuk groen wordt omringd door een grote hoeveelheid musea (bijv het Air & Space museum en het Natural History museum). Gezien het aanhoudende warme weer hebben we een pastasalade meegenomen die we hebben opgegeten in het park. Daarna zijn we gaan kijken bij de obelisk van George Washington en het WOII memorial. Het zijn schitterende monumenten en het park zelf is ook heel leuk en druk bezocht. Zo waren er een heleboel teams bezig met baseball training op de grasvelden. Quin vond het allemaal even prachtig: hij genoot van het picknicken, was danig onder de indruk van de obelisk (zogenaamd een raket natuurlijk) en kon zijn lol niet op met de trappetjes en bruggetjes van het WOII memorial. Gecombineerd met de ondergaande zon was het een hele mooie avond. Die we nog vaak moeten overdoen van Quin vrees ik.

Verder zijn we vorige week ook twee keer gaan kijken bij de pre-school van Joaquin. Deze blijkt ontzettend leuk te zijn! Het is een prettig ingerichte ruimte met leuke teachers en bezigheden. Quin voelde zich direct thuis en wilde eigenlijk liever meteen maar daar blijven. Hij komt in een groep met 18 kindjes, waarvan 2 Franse meisjes en een Spaans jongetje. De directrice verwacht dat hij na een maand toch al heel aardig Engels zal spreken. We zijn benieuwd! Zijn rugzak en broodtrommel staan al klaar voor zijn eerste dag aankomende dinsdag, hij is de nachtjes aan het aftellen. Het is in ieder geval een hele opluchting dat hij de school zo leuk vindt, dat blijft toch spannend als je via internet een school moet uitzoeken.

Een rare regel hier in DC (dus niet in heel de VS) is dat schoolgaande kids verplicht ieder jaar een tandarts- en dokterskeuring moeten ondergaan. Ehhh... dat betekende dus dat Joaquin voor het eerst naar de tandarts moest! Gelukkig was de pre-school zo vriendelijk om een tandartspraktijk aan te bevelen, waar we de volgende dag terecht konden. Zijn tandjes zagen er goed uit, maar hij vond het wel heel spannend allemaal. Nu nog een afspraak regelen bij een pediatrician (kinderarts). Aangezien ik weet dat Joaquin een hekel heeft aan dokters (understatement) heb ik daar nog niet echt spoed achter gezet, maar het zal er volgende week toch van moeten komen vrees ik.

Qua sightseeing hebben we ook nog het Natural History museum gedaan en de National Cathedral. Het museum viel me eigenlijk een beetje tegen. Het is weliswaar een heel mooi en groot museum, maar het is totaal niet ingesteld op jonge kinderen. Jammer, want het Natural History museum in Londen is bijvoorbeeld wel hartstikke leuk voor kids. De National Cathedral was een groter succes. Deze reusachtige kathedraal is onlangs kort aan bod gekomen op Nederland 3, o.a. omdat hij nogal vreemde gargoyles (de ornamenten die het regenwater weg laten lopen) heeft: er zit een Darth Vader bij (Star Wars), een wiet rokende hippie, en nog een paar maffe dingen. We hebben de gargoyles niet in het echt gezien, maar er was natuurlijk genoeg merchandise aangwezig in het winkeltje van de kathedraal. Verder is het wel een heel mooi exemplaar. Joaquin kon met name de nauwe gangetjes en geheimzinnige 'gevangenissen' in de kelder waarderen.

Het weekend hebben we afgesloten met een boottocht op de Potomac. Tip van onze eerste bezoekster uit Nederland die zaterdag even langs kwam na een werkbezoekje aan DC: Leandra! De boottocht was erg leuk, je vaart langs veel monumenten en het Pentagon (gemiddeld 35.000 werknemers ieder dag!) en leert ondertussen een hoop over de stad. Net als tijdens onze boottocht in Hawaii, genoot Miquel vooral van de wind op zijn snuit. De boot bleek te vertrekken vanuit een leuk stuk van Georgetown langs het water dat we nog niet eerder hadden ontdekt, erg leuk met restaurantjes, barretjes en meerdere keren per week live muziek.

Het verslag wordt een beetje lang dus ik ga er gauw een eind aan breien. Dinsdag begint het 'echte' leven, oftewel werken en school. Ik heb wel zin om aan de slag te gaan voor Georgetown University, daar zijn we tenslotte voor gekomen! En gelukkig kijkt Quin dus ook uit naar school (en Miquel naar een beetje rust hihi).

Zoals altijd hopen we dat met jullie ook alles goed gaat! Een fijne week allemaal en tot de volgende update, Skype sessie of visite.

Kiki

• 31 Augustus 2015 - 11:04

Sanne:

Hi kiki! Wat fijn dat het nog steeds goed gaat en dat Quin het allemaal fijn vind. Vooral om naar school te gaan. Geeft toch heel wat rust! Ben benieuwd hoe het morgen gaat en naar je eerste dag aan het werk! Succes! liefs