De eerste werk- en schoolweek zit er op - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van DereyDC - WaarBenJij.nu De eerste werk- en schoolweek zit er op - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van DereyDC - WaarBenJij.nu

De eerste werk- en schoolweek zit er op

Door: Kiki

Blijf op de hoogte en volg

08 September 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal,

Zoals de titel al zegt zit onze eerste week van het 'echte' leven er op. Joaquin is afgelopen dinsdag begonnen op de pre-school en hij heeft het supergoed gedaan! Terwijl mama met licht knikkende knieeen en een traantje wegpinkend haar kleine mannetje afstond aan de Amerikaanse juffen, keek meneer niet op of om en vertrok direct vol enthousiasme richting klas. Na de eerste 4 uur van mijn eerste werkdag piekerend over Quin doorgebracht te hebben, mochten we hem dan eindelijk weer gaan ophalen. Hij had het heel erg leuk gevonden en ons geen moment gemist! Hij begrijpt goed wat de juffrouwen van hem willen en praat gezellig in het Nederlands terug. Kunnen zij ook nog wat van leren ;-) Wegens succes is hij de rest van de dagen meteen maar volledige dagen naar school gegaan en we hebben nu ook besloten om dit door te zetten. Hij gaat nu dus 5 dagen per week tot 15.00u naar school. Kleine jongens worden groot!

Mijn eerste week aan GU is ook goed verlopen. Veel collega's uit mijn team (inclusief de professor) zijn nog op vakantie dus ik heb nog niet iedereen ontmoet, maar diegenen die ik heb ontmoet waren erg aardig. Ik deel de kamer met een Belgische (Franstalige) PostDoc. Het is een erg kleine kamer vergeleken met mijn kantoor in Maastricht, daar was ik al voor gewaarschuwd door andere VS-gangers. Toch heb ik geluk want ik heb maar liefst twee ramen, joehoe. Deze week krijg ik de MRI-safety training dus dan kan ik de MRI scanner hier ook eens inspecteren.

Vrijdagavond leek het me een goed idee om met het hardloopteam van GU mee te training. Pfoeh dat heb ik geweten. Om te beginnen was ik bijna twee keer zo oud als de rest van de lopers (vooral 1e jaars (fresh men) en een paar seniors, geen medewerkers), daarnaast heb ik al 2 maanden niet serieus gelopen door vakanties en voorbereidingen e.d., en dan nog die hitte en luchtvochtigheid erbij opgeteld... na afloop ben ik strompelend naar huis teruggekeerd. Afzien! Wel een leuke voetnoot voor de geinteresseerde heren onder ons: wie schaars gekleed vrouwelijk schoon wil zien moet vooral in de VS in de buurt van een universiteit gaan wonen. De dames rennen hier namelijk in shorts en sport bh, geen shirtjes of tank tops of wat dan ook. Mannen rennen in hun blote bast, ze dragen alleen shorts. Dat ontlokt af en toe een enthousiaste uitroep van Quin: 'kijk mama, die rent met blote tietjes!'. Gelukkig spreekt hij nog niet veel Engels ;-)

De week hebben we meteen met een extra lang weekend afgelsoten. Het is hier vandaag namelijk Labor Day, dus iedereen heeft vrij. Om Quin te verblijden na zijn knappe optreden op school hebben we zaterdag weer een auto gehuurd en zijn we naar een kinderpretpark in de buurt geweest. Dat vonden beide heren erg leuk, ze hebben flink geklommen en gesjeest. Er was ook een 'arcade' (typisch Amerikaans natuurlijk), maar daar is Quin nog niet echt in geinteresseerd. We hadden trouwens wel een erg mooie huurauto: een Lincoln blablablabla 2.0 in luxe uitvoering. En dat voor de prijs van de allerlaagste categorie. Het heeft zijn voordelen om als vrouw alleen een auto te gaan huren ;-).

Gisteren hebben we door het plaatselijke bos gewandeld, verzoeknummer van Quin. Het gebatikte shirt wat Quin draagt op de foto's heeft hij zelf gemaakt bij een feestje van de bieb vorige week. Erg leuk dat ze hier zoveel initiatieven hebben voor kids. Zo is Miquel afgelopen woensdag ook voor het eerst naar de baby-ochtend geweest. Ze zingen dan liedjes met de kids en lezen verhaaltjes voor. Leuk en superveel babies en dreumessen.

Vandaag het lange weekend geeindigd met een bezoekje aan de mall om nog wat benodigdheden te halen. Morgen weer aan de slag. Hopelijk met evenveel schoolplezier voor Quin.

Het ga jullie goed in het koude kikkerlandje (morgen weer 34 graden hier), we missen het klimaat in ieder geval nog niet!

Groeten van ons allemaal.






  • 08 September 2015 - 09:51

    Sanne:

    Hi kiki, wat fijn dat het allemaal zo goed gaat! Was me gisteren al aan het afvragen hoe het was geweest. Wat knap van Joaquin dat hij zo mee gaat in de klas. Pas maar ook voor wanneer hij Engels gaat spreken ;). Kom je de dagen op kantoor wel door, heb je genoeg te doen ondanks dat veel nog op vakantie zijn. Fijn dat je zo snel de safety cursus kan doen. Hoop dat jullie weer zo'n fijne week in verschiet hebben, leuk om steeds te lezen. Ik ga weer verder segmenteren helpuh! Succes & liefs

  • 08 September 2015 - 11:23

    Mariëtte:

    Hi Lievekes,

    Wat hebben jullie weer van alles meegemaakt en wat fijn dat de kinderen er ook zo van genieten.
    Quin is echt een die hard om al gelijk na de eerste dag enthousiast de hele week naar school te gaan en dat met een vreemde taal om zich heen. Bewijst wel weer hoe flexibel kinderen zijn en geen taalbarrière kennen. Kunnen we nog wat van leren!!

    Mooie auto die jullie gehuurd hebben. Lijkt me wel wat om daar mee rond te toeren over een aantal weekjes!!

    Ben benieuwd hoe het zal zijn als het voltallige personeel en de prof aanwezig is en hoe groot de werkdruk zal zijn als je alle verhalen over Amerika hoort en leest. Maar wel natuurlijk fantastisch om dat mee te kunnen maken.

    Weer een heel fijne week verder en ik kan al langzamerhand de weken gaan aftellen voordat ik weer heerlijk mijn dochter en kleintjes kan knuffelen!!

    !Liefs en punekes van mams en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

DC

6,5 maand in de VS

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2016

De blizzard

21 Januari 2016

Mijlpalen

08 Januari 2016

Net niet 2 - voor de extra foto's

08 Januari 2016

Net niet!

20 December 2015

Ho ho ho, Merry Christmas!

Actief sinds 10 Aug. 2015
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 9636

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2015 - 29 Februari 2016

DC

Landen bezocht: