Skeletten in de tuin - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van DereyDC - WaarBenJij.nu Skeletten in de tuin - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van DereyDC - WaarBenJij.nu

Skeletten in de tuin

Door: Kiki

16 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal,

Hier weer eens een update uit het 'Noord-Amerikaland' (Joaquin leert tegenwoordig de werelddelen op school). De afgelopen weken zijn weer omgevlogen met school, werk, en natuurlijk het bezoek van oma.

Helaas voor oma stond het eerste weekend van haar verblijf vooral in het teken van hurricane Joaquin: de regen kwam met bakken uit de hemel en het was koud! Brr dat waren we niet gewend in het warme DC. De winkels maakten er dankbaar gebruik van om een slaatje uit Joaquin te slaan (zie foto voor een voorbeeld). Ik heb nog even overwogen om hem een middagje langs te brengen.

Het eerste weekend hebben we dus rustig aan gedaan en Georgetown wat verkend. Gezellig in het haventje van Georgetown een koffie drinken zat er niet want de vloedkeringen (heet dat zo?) waren gesloten om de haven te beschermen tegen eventueel hoogwater door hurricane Joaquin. Desalniettemin lekker rondgewandeld.

Het slechte weer hebben we ook gebruikt om te beginnen aan de de 'pumpkin carvings' voor Halloween. Joaquin vindt het reuzenspannend allemaal, vooral nu in de tuinen skeletten, grafstenen, megaspinnen, spinnenwebben, en natuurlijk ladingen pompoenen opduiken. Al gruwelend en griezelend leest hij Halloween boekjes uit de bieb en verzamelt hij zijn moed om de megaspin te aaien. Nu zat hij toch al net in de fase van de spoken en monsters dus Halloween is olie op het vuur. Naar de wc gaan met het licht uit kan niet meer en we moeten eerst het spook wegjagen voor hij de badkamer in gaat.

Gelukkig hebben we hurricane Joaquin inmiddels ver achter ons gelaten en is het mooie weer teruggekeerd. Samen met Miquelli hebben we oma vorige week woensdag de mall laten zien. Waar ik met Kim/Hans in 1,5 uur de hele mall door ben, heb ik met oma in 3u tijd nog niets eens een kwart van de mall gezien ;-). Miquelli klaagde af en toe wel over onze snuffellust maar een bord nasi van de Food Court maakte veel goed.

Afgelopen weekend was een lang weekend voor ons, het was hier maandag namelijk Columbus Day. Zaterdag hebben we het rondje Capitool, Obelisk, WWII memorial, Witte Huis gedaan met hotdog-picknick en een lekker zonnetje. Het Capitool hebben we alleen van een afstandje kunnen zien want er waren flinke demonstraties gaande voor de rechten van donkere mensen. Wat een mensenmassa!

Zondag met de kids naar de Halloween knutseldag in de bieb geweest terwijl oma ging shoppen in Georgetown. Het knutselen bleek op iets oudere kids gericht te zijn (terwijl er alleen maar ukkies waren, beetje jammer). Dat resulteerde er dus in dat de kinderen in het rond kropen/renden en de mama's aan het knippen en plakken waren. Deze mama heeft zich uitstekend geamuseerd met het frobelen aan een doodshoofd- en pompoenslinger.

Maandag was het wederom een schitterende dag, die hebben we doorgebracht in de dierentuin. Veel andere mensen hadden hetzelfde idee op deze vrije dag, maar de dierentuin is zo groot dat het geen probleem was. Joaquin was helemaal in de ban van de panda-webcam waarop je mama panda met haar baby kon zien, van de otters die je onder water kunt zien dartelen (leuk!), de slangen, en van de molratten in hun buizenstelsel (bleh). Natuurlijk moest er nog een rondje op de draaimolen bij en daarna zijn we lekker naar huis gewandeld. Omdat de heren toch lagen te snurken in de kinderwagen, hebben we ook nog even een rondje door de kathedraal gedaan.

Terwijl ik dit schrijf hoor ik Miquelli boven rochelen. Hij is helaas aangestoken door Quin die er net een week hoesten en een paar dagen koorts op heeft zitten. Nu is Miquel aan de beurt. Hij heeft zelfs zijn eten laten staan. Ongehoord voor deze smulpaap! Hopelijk gaat het snel beter met dikkertje dap.

Wel nog wat goed nieuws qua werk: mijn eerste paper is geaccepteerd en zal binnenkort gepubliceerd worden (in Cerebral Cortex, voor de kenners). Het heeft wat bloed, zweet en tranen gekost, maar nu zijn we dan eindelijk zover. Hoera, 1 stapje dichterbij Dr. Derey ;-)

Om de geest te scherpen hebben we ook nog bijna iedere avond een potje Skip-Bo gedaan. Helaas begint oma daar nu toch wat beter in te worden, maar we hebben de score toch op 6-5 weten te settelen (voor mij natuurlijk ;-)). Morgen komt Kimmie eindelijk weer en zondag zwaaien we oma alweer uit. Joaquin heeft zondag ook zijn allereerste kinderfeestje en hij gaat volgende week voor het eerst op schoolreisje, weer twee mijlpalen. Ik ben wel benieuwd naar zo'n Amerikaanse Birthday Party!

We hopen dat het jullie ook allemaal goed gaat. Het schijnt bij jullie al goed koud te zijn. Het zal vast niet lang meer duren voor dat hier ook begint... Winter is coming (inside joke voor de GoT kenners ;-)).

Alvast een fijn weekend allemaal!

Besos
Kiki

• 16 Oktober 2015 - 10:11

Sanne:

Leuk, ben weer up-to-date. Fijn dat orkaan Joaquin weer voorbij is en dat je toch nog leuke dingen hebt kunnen doen. Wat grappig inderdaad om Halloween zo mee te maken, is het echt overal versierd? Arme Quin, de monsters vliegen hem opeens om de oren. Hoop dat na Halloween de lichten weer meer uit kunnen. Gefeliciteerd met de paper!! Wat fijn, CereBra Cortex ook, heel goed! Daar mag je op toasten :) Hoe gaat het werk verder daar? Ik ga vandaag mijn laatste hemisphere segmenteren voor het moment (ze zijn niet meer aangefikt haha ): jjoeppie! Heel veel plezier met Kim weer en de laatste dagen met oma. Hoop dat Miquel zich snel beter voelt. En ben ook wel benieuwd naar zo'n American Birthday Party! Liefs

• 22 Oktober 2015 - 23:06

Lenie Hellebrekers=Linders:

Hallo Kiki,Kim en de kids. Bedankt voor het reisverslag. Dat zijn heel wat gebeurtinissen wat
    jullie beleefd hebben. Geweldig de prestatie wat je geleverd hebt proficiat, dus als het zo doorgaat hebben we een dokter in de fam. Wat goed van Joaquin dat hij zo veel leert op school dat wordt nog eens een professor. Hoe is het met de kluiverkes zijn ze weer beter.? Mama is inmiddels ook weer neer=
    gestreken in het koude kikkerlandje., dat zal wel tegenvallen.Afgelopen zondag zou ik gaan eten met mijn broers bij v.d.Valk maar Jo belde dat hij niet kon komen dat hij was terug gekomen met diarree uit
    Spanje dus heb ik moeten annuleren., maar ik ben toen wel mosselen gaan eten met Anneke en Guill.
    Zo mijn epistel loopt ten einde ik wens jullie nog een goed verblijf daar groetjes diikke knuffel voor allen
    en tot hoors. Oma.