Van links naar rechts & met jan en alleman door DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van DereyDC - WaarBenJij.nu Van links naar rechts & met jan en alleman door DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van DereyDC - WaarBenJij.nu

Van links naar rechts & met jan en alleman door DC

Door: Kiki

03 November 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hello hello,

Zoals de titel al aangeeft hebben we de afgelopen weken weer vanalles gedaan en verschillende mensen op visite gehad. Na de aankomst van Kimmie zijn we nog 1 dagje met oma samen op pad geweest voor ze echt weer terug ging naar NL. Die dag hebben we Arlington aan de lijst sightseeing-bestemmingen toegevoegd. Daar ligt het Marine Memorial (dat beeld van de mariniers die een Amerikaanse vlag omhoog duwen) en de/het Arlington Cemetery met de graven van de Kennedy familie. Een mooie wandeling als afsluiting van oma’s bezoek aan de VS. Tevens een wijze levensles voor Joaquin: steek nooit je hoofd tussen de spijlen van een hek door (in dit geval het hek van de brug). Na enige hysterische paniek kon hij met wat getrek en geduw gelukkig al snel uit zijn benarde positie worden bevrijd.

De dag daarna is Joaquin naar zijn allereerste kinderfeestjes geweest. ‘s Morgens kwam hij per toeval (lang verhaal) terecht op een bowl-feestje met taart en friet, dat vond hij prachtig. ‘s Middags kon hij bijna direct door naar het volgende partijtje, dit keer van een schoolvriendinnetje. Mama mocht ook mee want het is hier gebruikelijk dat ouders meegaan. Kon ik gezellig met de grown ups kletsen. Het was een echt Amerikaans feestje met pizza, ijstaart en een piñata in de vorm van een draak. Joaquin stond wel even raar te kijken toen hij de kinderen met een stok tegen die piñata zag slaan, maar hij kreeg al snel de smaak te pakken. Meneer was zo uitgeteld van twee feestjes achter elkaar dat hij om 18.15u op de bank lag te slapen.

Na een paar rustige dagen voor Kim en mij kregen we nog meer bezoek uit Nederland: Laurent. Of zoals Joaquin hem noemt: “Jus d’orange”. Met Laurent hebben we ook weer allerlei leuke dingen gedaan, van de National Mall en de Piano Bar tot de dierentuin. De laatste avond van Laurent’s bezoek waren opa en Jasper er inmiddels ook (ja het is hier een druk komen en gaan van bezoekers) en zijn we met zijn allen naar een ijshockeywedstrijd geweest. Superleuk! Helaas voor de heren vloog er geen bloed in het rond, maar het was een spannende wedstrijd. Met 2-1 winst voor de Capitals. Joaquin en Miquel waren thuis met oppas Marina, een studente van Georgetown University waar ze zich uitstekend mee hebben vermaakt. Wel een erg prijzige oppas, maar voor DC was dit blijkbaar nog een goedkope.

Inmiddels is Kimmie met Laurent weer teruggevlogen naar Nederland. Helaas hebben ze net Halloween gemist. Met Joaquin als astronaut, Miquel als uil, en opa en Jasper op sleeptouw gingen we bij de invallende schemering op snoepjesjacht. Joaquin vond het trick-or-treaten fantastisch. Na twee huizen hoefde mama niet meer mee naar de deur (“stay back mommy”) en riep hij enthousiast na ieder buitgemaakt snoepje “nog meer!”. Miquel keek ondertussen zijn ogen uit naar de lampjes van de versierde huizen en de verklede mensen. Erg leuk om een keer meegemaakt te hebben maar we hebben wel nog flink wat snoep om weg te eten.

Kort samengevat: alles gaat goed met ons. Inmddels zijn we alweer meer dan twee maanden in DC. Gelukkig vertonen de kids nog geen tekenen van heimwee. Joaquin spreekt met de week meer Engels en is helemaal verliefd op zijn vriendinnetje Zinnia. Vanmorgen werd ik nog door haar moeder aangesproken “What’s going on with these two? The only thing I hear is Quin, Quin, Quin”. Kalverliefde ;-)

Tot snel!

• 03 November 2015 - 18:39

Mariëtte Oftewel Oma!!:

Hello levekes,

Ja, wat heeft oma genoten van haar bezoek aan jullie in Washington. Zo komt oma nog eens ergens, waar ze anders nooit was gekomen!!!
    Maar oma zal eerlijk zijn; eigenlijk viel het allemaal wel mee. Washington is een heel gezellige, mooie stad waar het prima vertoeven is!! En zeker met dochterlief, mien levekes en heel kort met schoonzoon!!!

Wat zijn de foto's weer leuk, Miquel als uiltje is mien sjattig puppeke en Joaquin als astronaut meeeet hartje is mien stoere poppie!!!

En Joaquin voor het eerst "verliefd"!! Nog eerder dan zijn moeder want zij was 4 bij haar eerste verliefdheid!!!

Wens jullie wederom fijne dagen daar met al jullie bezoek!!!

Dikke poen, mams en oma!!!