Midway! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van DereyDC - WaarBenJij.nu Midway! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van DereyDC - WaarBenJij.nu

Midway!

Door: Kiki

08 December 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal,

Inmiddels zijn we alweer op de helft van ons verblijf hier, de weken vliegen voorbij! Hoog tijd voor een update. Deze update schreef ik in een heuse Greyhound bus met een snurkende Joaquin naast me. We waren op de terugweg van ons weekendje New York, waar we op (kraam)visite waren bij vrienden. Onze kleine reus heeft genoten van het weekendje op stap met 'mommy'. We hebben niet echt aan sightseeing gedaan omdat ik al eens in NY ben geweest en Quin kan het Vrijheidsbeeld gestolen worden. We hebben vooral van het gezelschap genoten, door East Village gewandeld, lekker gegeten, gekletst en met baby Asya gespeeld. Times Square en Broadway hebben we vanuit de taxi gezien ;-) Joaquin vond het zo leuk dat we hebben afgesproken om in februari nog eens terug te komen, hij wilde niet weg uit 'jork'. De arme Miquel kon helaas niet mee omdat hij nog niet zo goed 4,5u in een bus stil kan zitten, maar gelukkig is opa er inmiddels weer dus hij was in goede handen!

Wat hebben we nog meer gedaan de afgelopen weken? We hebben veel bezoekers gehad: opa en Jasper werden afgelost door Kim, op de voet gevolgd door Freddy, met aansluitend opi en omi. Een drukke boel dus met veel leuke activiteiten. Ik geloof dat Jasper alles vooral heel groot vond en flink van de Amerikaanse 'cuisine' heeft geproefd. Burgers, steaks, philly cheese steak breakfast, pancakes, squeeze cheese, etc. Jasper en opa hebben ook nog een bezoekje gebracht aan de space shuttle en black bird, naast de National Mall, white house etc.

Kim en ik zijn samen naar een basketballwedstrijd geweest van de Washington Wizards. Leuk, maar niet zo leuk als ijshockey! Met Freddy zijn we dan ook weer naar een ijshockey wedstrijd geweest. Opi en omi, krap een uur uit het vliegtuig, pasten op de kids. We hebben ook nog een avondje met Freddy in de pianobar gezeten en een middag met ook opi en omi erbij in de sportbar.

Verder hebben we met opi en omi natuurlijk ook de toerist uitgehangen en de nodige bezienswaardigheden en musea bezocht, waarbij we nog een leuke nieuwe wandelroute langs de Potomac hebben ontdekt. En natuurlijk lekker gegeten. Opi en omi waren er ook met Thanksgiving dus hebben omi en ik de traditionele kip (kalkoen was te groot) met cranberry saus en pumpkin pie gemaakt. Met nog een lekkere soep en meatloaf erbij hebben we veel thanks kunnen geven ;-)

Inmiddels zijn Kim, opi en omi na veel knuffels van de kinderen terug naar Nederland en is opa weer in 'ons blauwe huisje' zoals Joaquin het noemt. Amerika maakt zich langzaam op voor kerstmis, de versieringen komen overal te voorschijn. Ook wij hebben dankzij Opa het eerste miniboompje staan met lampjes erin. De sint hebben we dit jaar maar overgeslagen om verwarring te voorkomen, we richten ons op Santa Claus. Gelukkig is Kim dan weer bij ons dus kunnen we samen kerst en Oud & Nieuw vieren. Voor die tijd moet er wel nog ‘even’ hard gewerkt worden!

Ondertussen wachten we hier nog steeds op de kou. Hoewel de nachtvorst nu wel langzaam om de hoek komt kijken, is het kwik overdag nog niet onder de 10 graden gezakt. Ook in NY hebben we een stralend weekend gehad en deze week schijnt het weer 19 graden te worden. Een witte kerst lijkt me dan ook onwaarschijnlijk, maar wie weet!

Een fijne December allemaal!

Veel liefs van de kids en mij,

Kiki