Settling in - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van DereyDC - WaarBenJij.nu Settling in - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van DereyDC - WaarBenJij.nu

Settling in

Door: Kiki

20 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal,

Voor wie het leuk vindt zullen we via de reisverslagen op deze website het thuisfront op de hoogte houden van het reilen en zeilen van de familie Derey in Washington, DC!

Maandagavond zijn we aangekomen na een vermoeiende vlucht via Reykjavik. Het eerste stuk van de vlucht (naar Reykjavik) had Miquel er geen zin en worstelde en piepte hij erop los. We hielden ons hart dus vast voor het langste stuk (nog eens 6 uur). Gelukkig besloot meneer zich tijdens het tweede deel voorbeeldig te gedragen, hij heeft zelfs 2,5 uur geslapen (hij was dan ook wel total loss). Joaquin vond het vliegen erg leuk en heeft ook veel geslapen, het kostte enige moeite om hem wakker te krijgen toen we er eindelijk waren.

Het is hier warm! Op straat waan je je door de tropische temperaturen en tsjirpende cicades in Spanje. Gelukkig is alles hier voorzien van airco, ook ons huis, dus het is goed vol te houden in de warmte. De buurt is trouwens super. We zitten in hartje Georgetown wat bestaat uit 'charming old houses', barretjes, boetiekjes, restaurantjes, galerijen en winkels. Om de hoek ligt een grote supermarkt met gelukkig veel verse producten (in tegenstelling tot de supermarkten in Hawaii!). Er ligt ook een erg leuke speeltuin (zie foto's) naast het lokale baseball field, fijn voor de kids!

Het huis zelf is ook zo'n 'charming old house'. Het is niet super onderhouden, maar wel gezellig en gelukkig hebben we genoeg plek. We zijn de afgelopen dagen druk bezig geweest met inrichten en hebben vandaag een auto gehuurd om naar de Ikea te gaan. Daar ging ik dan voor het eerst in een SUV (Jeep Cherokee). Gelukkig geen brokken gemaakt ;-) We hebben er een bedje voor Miquel gehaald en toch ook maar een eenvoudig peuterbedje voor Joaquin omdat hij steeds uit zijn grote bed viel (zelfs met stoel ernaast). Bovendien hebben we nu door het extra bed ook meer dan genoeg plaats voor logees :-)

Morgen is het tijd om leuke dingen te doen en de rest van Washington te verkennen. Wat we tot nu toe hebben gezien was erg mooi, maar wij zitten dan ook duidelijk in het goede deel van de stad. Het is hier moeilijk voor te stellen dat DC een van de meest criminele steden is van Amerika. Gelukkig maar!

We hopen dat jullie ook alles goed gaat! We moeten nog een beetje wennen aan het tijdsverschil met Nederland, maar we kunnen zeker Skypen. Papa wordt via Skype ook vrolijk overal naartoe meegesleept in huis en ziet zo kids eten, badderen en spelen, en is er dus toch een beetje bij :-)

Nou ik ga mijn bedje maar eens opzoeken. De kids hebben het ritme nog niet helemaal te pakken en als je daar dan ook nog het uit bed vallen bij telt, zijn de nachten nogal kort. Ze liggen nu wel voor het eerst allebei in hun nieuwe bedjes te slapen dus hopelijk gaat het vannacht beter!

Poen en veel liefs!

• 20 Augustus 2015 - 22:05

Sanne:

Hi kiki! Wat leuk! Het klinkt als een goed welles waar druk begin. FIjn dat je zo'n goed eerste indruk hebt zeg en wat zien je jongens er vrolijk uit op de foto's. Het huis ziet er groot uit joh! Ik hoop dat jullie een goede nacht hebben en veel plezier met het verkennen! Liefs

• 22 Augustus 2015 - 19:38

Math En Theresa:

Hallo Kiki, Hans en lieve mannen van ons!!
    Fijn dat alles zo goed is verlopen! We missen jullie nu al. We waarderen het ontzettend als je ons op de hoogte houdt van wat zich allemaal afspeelt aan de overkant van de grote plas. Het huis ziet er trouwens van buiten leuk uit, de buurt ook. Let goed op jullie zelf en heb plezier, zolang het serieuze werk nog niet is begonnen. Kim heeft inmiddels tickets voor ons gereserveerd, van 21 november tot en met 2 december.
    Doikke poenen van ons aan iedereen en vooral aan Miquel en Joaquin!